Fa En
اماکن دیدنی کاشان
کد خبر : 22 | 1402/02/04 00:00:00

اماکن دیدنی کاشان

زمانی که صحبت از جاهای دیدنی کاشان می‌شود، ‌ مکان‌های زیبا و خاطره‌انگیز بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. این شهر تاریخی قدمت بسیار بالایی دارد که سفر به آن شما را هیجان‌زده خواهد کرد.


سرای کاسیان در مرکز شهر کاشان و به یک فاصله از خیابانهای آیت الله کاشانی، فاضل نراقی، باباافضل و ملامحسن فیض کاشانی و نزدیک به خانه های تاریخی و بازار کاشان واقع شده است.

کهن شهر کاشان به‌موجب قدمت بسیار زیادش، اماکن گردشگری بسیاری دارد.برخی جاهای دیدنی تاریخی کاشان عبارت‌اند از باغ فین و تپه های سیلک واقع در خیابان امیرکبیر، خانه های تاریخی عباسیان، طباطبایی‌ها، بروجردی‌ها، حمام سلطان امیراحمد، قلعه جلالی و موزه عروسک که همگی در خیابان علوی در نزدیکی سرای کاسیان واقع شده اند. شاین ذکر است خانه های تاریخی،حمام سلطان امیراحمد، تپه های سیلک، باغ فین، شهر زیر زمینی اویی نوش آباد همگی در تمام ایام سال در ساعاتی از صبح تا عصر بازدید عمومی دارند مگر چندین تعطیلی رسمی.

کاشان از نیمه دوم اردیبهشت‌ تا اواخر خردادماه  به دلیل برپایی مراسم گلاب‌گیری در قمصر، نیاسر، برزک و کامو میزبان گردشگران بسیاری از میهمانان از سراسر کشور است.

سفر به کاشان و بازدید از مکان‌های تاریخی این شهر شما را به سفری در دل تاریخ خواهد برد. با قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های کاشان، احساسی هیجان‌انگیز به شما دست خواهد داد که تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد. در ادامه به معرفی برخی جاهای دیدنی تاریخی کاشان پرداخته‌ایم.


از دیگر خانه‌های تاریخی کاشان می‌توان به عمارت‌هایی همچون خانه شریفیان، خانه آل یس، خانه عطارها، خانه عامری ها، خانه ملاباشی، خانه محتشم کاشانی و.... اشاره کرد.

بازار کاشان شامل سراهای متعدد از جمله تیمچه امین الدوله، سرای بخشی، حمام خان و مسجد میرعماد می باشد که نزدیکترین لوکیشن قابل پارک مناسب خودرو به آنها مدرسه علمیه آیت الله مدنی می باشد و چند قدمی آنها قرار دارد.

مسجد جامع کاشان واقع در خیابان بابا افضل محله میدان کهنه نزدیک هتل بوده و نیز مسجد و مدرسه آقابزرگ در خیابان فاضل نراقی و  مدرسه سلطانی در میدان کمال الملک واقع شده است.

آرامگاه سهراب سپهری در روستای مشهد اردهال صحن امامزاده سلطان‌علی‌ بن محمد باقر، آرامگاه شاه عباس صفوی در صحن زیارت حبیب ابن موسی ابن جعفر در خیابان آیت الله یثربی و  آرامگاه محتشم کاشانی نیز در خیابان محتشم واقع شده است.

سه گالری از آقای حسین فرمانی در کاشان عصرها از ساعت 5 تا 9 شب بازدید رایگان دارند، گالری عکس استیو جنب مسجد جامع و نزدیک سرای کاسیان ، گالری عکس لوسی در خیابان فاضل نراقی محله سوریجان و نیز فضای هنری هشت چشمه که در خیابان ملافتح الله کوچه مفسر پنجم قرار دارد.

از دیگر جاهای دیدنی مرکز صنایع دستی هنرهای سنتی کاشان است که در خیابان ملا فتح الله و در مجاورت باروی یک هزار ساله عصر سلجوقی در یک کارگاه بزرگ ساخته شده با معماری سنتی، استادکاران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با استفاده از همان روش و دستگاه های قدیمی و سنتی، مجموعه ای از هنرهای سنتی و صنایع دستی منطقه کاشان را در رشته های : سفالگری و سرامیک، زری بافی، مخمل بافی، زیلو بافی، شعربافی، معرق کاری و ... در معرض نمایش قرار داده اند.

مقبره استاد علی مریم کاشانی از معماران برجسته عصر قاجار که معماری خانه بروجردی ها، خانه طباطبایی ها، کاروانسرا یا تیمچه امین الدوله بازار کاشان و مسجد جامع محمدآباد مرکزی از آثار اوست نیز در کنار آرامگاه ملامحسن فیض کاشانی واقع شده است.

عموما پاساژهای خرید از جمله بازار صفویه در خیابان شهید رجایی واقع شده اند.

همچنین آبشار، تالار و چهارطاقی نیاسر، قمصر، قزاآن، کویر مرنجاب، دریاچه نمک، کاروانسرای شاه عباسی، کویر ابوزیدآباد ، شهر زیرزمینی اویی نوش آباد ، کویر بند ریگ ، کوه کرکس و روستاهای بسیار زیبا و جذاب اطراف کاشان از جاذبه های دیدنی وگردشگری دیگر کهن شهر کاشان هستند.
برای هر کدام از مکانهای دیدنی می توانید با هتل جهت برگزاری تور هماهنگی بفرمایید.

کاشان-خیابان آیت الله کاشانی-کوی ملک آباد-جنب زیارت طاهرومنصور- کوچه ملک آباد پنجم تلفن : 55455556-031 - فکس : 55461354-031